Tuesday, March 8, 2011

entry Marathon Jan-Mac

Fuhhh.... bersarang labah2 blog akuuu.... dh lama x update.. byk benda yg berlaku till today....

tapi , ada masa ke aku nak recall balik.Antara peristiwa besar January :



1. first time in my life, i met with an accident. luckily i was ok. accident happened when i was on the way to school. It was around 7.30 a.m I was quite late than usual because we had a TOV test on that day n the exam started at 8 a.m. masa dekat trfik light pasaraya nirwana, lampu hijau...then, aku pun speed mcm biasa, x laju sgt sebab belah kiri ada kedai2 jual kuih...byk keta yg berhenti.... dlm 50 meter, keta vios dpn aku, dpn lagi, keta bersusun2..aku pun brek dgn agak mengejut jgk sbb vios brek... kaki kiri masih lg dkt clutch n kaki kanan pun brek..... tak semena2 kereta aku terkedepan dan dgn sendirinya n serentak itu juga, DUMMMMMM!!!!! aku dgr bunti dr belakang..... driver vios keluar, tanya kenapa aku langgar dia, aku cuma jawab, saya tak langgar awak...., aku berpaling ke arah belakang, tu diaaaaaa..... 5 buah keta belakang wira aku...bonet wira aku terperosok ke dalam, dilanggar myvi.... Kalau ikut dr depan, Vios, wira aku, myvi, Atos, Xtrail, Saga n kancil...(tp kancil ni sempat mengelak ke kanan n dia just went off sebab keta dia calar skit jer...

terus aku telefon bakri...dia dh sampai sekolah... terus dtg ke situ...sambil2 tuh, aku tel GB n other teachers to inform... then, polis trafik dtg, ambik gambar. klik sana, klik sini, then lori tow EON dtg, anta gi eon service...nasib baik ada sepupu keje kat situ... then, kami proceeded ke Balai Trafik Ktrg...buat report.... dekat pukul 11a.m baru settle semua. aku ke sekolah again. just nak lapor diri.Tq sgt dkt GB sebab faham keadaan aku... n till today, keta masih tak siap lg...may be lg 2 minggu kot...takpe lerrr... keta dh ada 2 skrg ni...hehe...sebut pasal keta ade 2, mmg sblm accident, kami ade plan nak ambik kereta baru..May be MPV sebab family makin besar n senang nk blk kampung... tp bila ekonomi dh stabil...bila jd mcm ni, mmg kena cari sebuah lg kereta sbb aku n bakri keje berlainan arah... Bayangkan, accident hari rabu, hri kamis mmg kelam kabut...aku hanta bakri di pasar bukit payong, tumpang kawan.beg dia lagi, beg baihaqi lagi...kiri kanan. then, aku bwk kancil yg aku jarang2 sgt bwk...mmg tak biasa..anta darimi ke tadika, then hantar nisa rmh tok dia, patah balik ke sekolah...jwbnya, aku sampai sekolah jam 8!!!
Jumaat sabtu, rilek skit...then, hr sabtu, kami try tengok2 Myvi dkt Perodua Hiliran, depan restoran Selera Timur...tup2 jadi beli...kebetulan plk, kaler yg aku berkenan, ada stok, terus deal dgn salesman Encik Alias...memang senang berkira orgnya... dia kata, if takde apa2, next week blh ambik...aku dh terfikir...next week? jwbnya patah kaki plk la aku nak tunggu kereta tu...tp takpe..sabar separuh dr iman...Ikhtiar punya ikhtiar, hr selasa dapat...Hari rabu, kami dah tak kelam kabut...tercapai jgk hasrat hati nk guna kereta baru sbb kereta Wira n Kancil tu, kami beli second hand... Burdern bln2 mmg takde sbb dua2 dh hbs bayar..jd, bila dah ada Myvi ni, kami kena spend about RM500/month... Insyaallah....

Ni crita rentetan dr accident...keesokan harinya, aku rasa sakit dkt pinggang...may be hentakan masa keta langgar dr belakang. aku plk, seminggu tu mmg duk tunggu period yg x dtg2... a week after accident, pun masih clear, dgn memberanikan diri.....aku singgah dkt Klinik beli pregnancy test..balik rumah buat urine test n then...TADAAAAA>>>>positive... seram sejuk aku dlm toilet sbb terkejut... tak sangka nisa akan dpt adik secepat ini...apa2 pun..ini rezeki Allah...Alhamdulillah....









No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails